Lake Eufaula, Oklahoma en Amarillo, Texas.

9 maart 2020 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Vanuit Hot Springs vertrok het busje debielen richting Checotah by Lake Eufaula. Via het prachtige Ouachita National Forrest reden we richting Fort Smith. Onderweg kwamen we de Nimrod stuwdam tegen waar we wat mooie foto's hebben kunnen maken. Lake Eufaula bleek een mooi meer met mooie natuur er omheen. Op de camping hebben we de boel even aangesloten en zijn toen even een wandeling gaan maken richting het meer. We hebben een klein stukje door het bos gelopen en wat foto's van de zonsondergang bij het meer genomen. Chef Elias heeft bij terugkomst een heerlijke pasta op tafel getoverd die ons prima smaakte. Na het eten hebben we nog even een spelletje gespeeld en de planning drastisch gewijzigd. omdat we toch wel erg veel lange stukken rijden hadden ingepland hebben we o.a. Dallas uit het lijstje geschrapt en hier en daar een overnachting toegevoegd. Toen waren we allemaal gesloopt en zijn we lekker gaan slapen.

Omdat we lekker op tijd wilden gaan rijden hebben we een simpel ontbijtje gedaan met yoghurt en cruesli. Om 08:15 reden we van de camping af richting Amarillo. De reis zou ongeveer 6 a 7 uur duren dus we wilden flink doorrijden. De hele weg zou gaan over de Interstate 40, wat vroeger de Route 66 was. Delen van de oude 66 liggen nog naast de nieuwe I40 en die hebben we ook regelmatig gezien. Door windkracht tornado zaten we er soms bijna op. Bij aankomst in Amarillo werden we ontvangen door een uiterst aardige Texaan die ons naar een op zijn minst zo aardige Texaanse bracht waar we ons aanmelden voor de overnachting. Het was de bedoeling om te gaan eten bij de Big Texan en het bleek dat de camping een gratis shuttle service daarheen had in de vorm van limousines met koeienhoorns voorop. Een Texaansere avond konden we niet krijgen zeg maar... Na een duik in het zwembad en de hottub kwam er om zes uur inderdaad een limousine voorrijden die ons naar het restaurant bracht. Hier was het onwijs druk want het dynamische trio blijkt op vakantie te zijn tijdens Spring Break. Toen de drukte enigszins was opgelost konden we een biertje bestellen en wachten op onze tafel. We hebben heerlijk gegeten van biefstukken en ribs waarvan allemaal eigenlijk veel te veel was. Tja, everything is bigger in Texas zeggen ze.

1. Marina:
    9 maart 2020
    Route aangepast, jullie hebben gelijk. Het is ook fijn om op je gemak dingen te kunnen bekijken en niet zo lang te rijden. Geniet er maar van, mannen!