Lake Isabella, Avila Beach, Big Sur.

18 maart 2020 - Moss Landing, California, Verenigde Staten

Van Death Valley vertrokken we in zuidelijke richting naar Lake Isabella. Voor we het wisten zaten we op bergweggetjes met haarspeldbochten die op de fiets al krap waren maar gelukkig hadden we geen haast. Het uitzicht was de hele weg weer fantastisch en we hebben onze ogen uitgekeken. Bij aankomst in Lake Isabella vonden we een leuke camping vlak aan het meer dus daar hebben we de camper neergezet. 's Middags even langs het meer gelopen maar voor zwemmen was het helaas nog te fris. Na het eten hebben we eens lekker tv gekeken en gerelaxt. De volgende dag wilden we richting de kust om zo langs de kust omhoog richting SFO te kunnen. De keuze viel op een camping in Avila Beach. We waren redelijk op tijd in de buurt dus besloten we eerst een bak koffie te gaan halen in het plaatsje zelf. Het strand zag er leuk uit, enige minpunt was dat we in de drie minuten van camper naar strand tot op onze sokken nat waren. Het weer "had een buiig karakter". Gelukkig was de koffie lekker en het uitzicht leuk. Daarna dus maar naar de camping en de boel weer in orde maken.  Na een goede nacht slaap kregen we het bericht van Doets dat het verstandiger was om een dag eerder terug te vliegen omdat de hotels in San Francisco zouden sluiten. Na kort overleg hebben we besloten dat maar te doen. Toen een broodje met veel ei (want ja de boodschappen moeten dus ook op) vertrokken we noordwaarts langs de kust om deze prachtige weg, eindigend bij Big Sur, te gaan bewonderen. Huib had niets teveel gezegd, het was prachtig. Ook hier weer erg spannende bochten met de grote, lompe camper maar alles is nog steeds heel. Toen we heelhuids aan de andere kant weer op normale, rechte wegen kwamen zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt en een camping. Gelukkig hebben we deze allebei kunnen vinden.