Flagstaff, Arizona.

13 maart 2020 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Om een dagje uit te sparen hebben we besloten vanuit Albuquerque in een keer door te rijden naar Flagstaff. 's Morgens wel lekker op tijd weg want we wilden onderweg nog even stoppen in Petrified Forest. Dit was in de prehistorie een regenwoud maar is nu een woestijn met onder andere versteende bomen en fossielen. Erg gaaf om te zien. Toen we daar alles hadden gezien besloten we toch ook nog maar even te gaan "staan op het hoekje in Winslow, Arizona", u wellicht bekend uit een nummer van de Eagles. Om de boel compleet te maken stond er ook een Ford met platte laadbak. Het was bijna alsof ze er over nagedacht hadden. Nadat we alle foto's hadden en samen met de andere toeristen even hadden gelachen om hoe vreselijk toeristisch we eigenlijk bezig waren reden we verder. Bij aankomst in Flagstaff was het al tegen etenstijd dus het plan was boel aansluiten, eten maken. Helaas gooide het prachtige bergachtige landschap om ons heen vrij letterlijk roet in het eten. Onze luxueuze caravan met ingebouwde trekker is uitgerust met een systeem dat de hele hut automatisch waterpas zet. De plek waar we stonden was echter zo scheef, schuin en niet al te vlak dat het systeem in storing schoot. Natuurlijk hebben we geprobeerd om: Het systeem te resetten, de stroom eraf te halen, het 5 minuten later nog eens te proberen; We hoorden de klantenservice medewerker al aankomen. Dit hielp helaas precies niets. Uiteindelijk heeft Elias gebeld met El Monte maar die konden vanuit Nieuw Zeeland niet zoveel doen gek genoeg... Toen maar even op de camping hulp gevraagd en van hen kregen we een kaartje van een lokale RV repair guy. Die vond een relaistje dat te resetten viel en daarmee konden we eindelijk de hydraulische kriks weer omhoog halen zodat de wielen weer op de grond kwamen en we weer konden rijden. We kregen van de camping gelukkig een aantal opties voor vlakkere plekken zodat we in ieder geval horizontaal konden slapen.

1. Marina:
    13 maart 2020
    Niet al te recht, aflopend en ongelijk dus, haha. Dat kennen we. Fijn dat het uiteindelijk weer gelukt is.
  2. Mandy:
    Het "glooide" dus een beetje? Haha