Grand Canyon en Kingman, Arizona.

13 maart 2020 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag was de grote dag! Het bezoek aan de Grand Canyon. Toch wel een van de hoogtepunten van de reis. Natuurlijk was iedereen vergeten zijn wekker te zetten dus waren een we een half uur te laat wakker. Omdat het vakantie is hebben we ons hier niet al te druk om gemaakt (lees helemaal niet) en zijn gaan ontbijten. De rit naar het natuurgebied toe was op zich al prachtig maar toen we na het kaartje kopen bij het eerste uitkijkpunt aankwamen waren we toch wel onder de indruk. Zo groot, diep en mooi, het is haast niet voor te stellen. Veel plezier met de foto's alvast. Er waren een aantal van die uitkijkpunten maar de meeste waren erg bewolkt en daar was dus niet heel veel te zien. Op een aantal na en daar hebben we de schoonheid van het gebied goed in ons opgenomen. Een van de punten hebben we misbruikt als "lunchroom with a view". Vlak na het uitrijden van het natuurgebied kan je op weg naar Kingman nog een heel stuk over de oude Route 66 rijden en dat leek ons een stuk leuker dan over de saaie, lange, nieuwe snelweg. Zodoende kwamen we aan het begin van de 66 in het plaatsje Seligman terecht. Op dit plaatsje is de animatiefilm Cars gebaseerd. Een echt oud Route 66 plaatsje met souvenir- en prulariawinkeltjes en Cars gerelateerde kunstwerken op straat. Erg leuk om even te zien. Toen was het zo'n 70 mijl kaars rechtdoor om in Kingman te komen. Daar hebben we voor de verandering de barbecue maar weer even aangestoken en heerlijk gegeten.

1. Marina:
    13 maart 2020
    Prachtig!!
  2. Jan:
    13 maart 2020
    Heel mooi. Wat een landschap.