Graceland en Hot Springs, Arkansas.

7 maart 2020 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

's Morgens vroeg een ontbijtje naar binnen gewerkt en toen vanaf de camping de lange rit naar Graceland, 1 parkeerplaats verder. Kaartjes gekocht en toen met een busje naar het complex zelf, aan de overkant van Elvis Presley Boulevard. Daar kregen we een interactieve rondleiding van een I-pad om onze nek die erg interessant was. De rondleiding begon in het huis zelf en van daar de kelder in. Door naar de bekende Jungle-room en van daar naar het buiten terrein met de garage, stallen, trophy-room en de meditation garden waar de hele familie begraven ligt. Erg indrukwekkend allemaal. Als laatste hebben we de vliegtuigen van Elvis nog even van binnen en buiten bekeken. Voor de reis zich kon voortzetten was koffie erg gewild en die tijd hebben ook even gebruikt om op de parkeerplaats de familie even te bellen.

Hier begon de rit naar Hot Springs! Eindelijk de steden uit en de wijde natuur in. Na nog meer kuilen, potholes, en drempels reden we Memphis uit, de Mississippi over. De brug was zo lang dat ik het idee had dat we terug in Europa waren aan het eind. De natuur onderweg was vreselijk mooi. Na aankomst in Hot Springs even wat wasjes gedraaid en de BBQ maar weer eens aangestoken. Na de afwas hadden we het plan om de firepit te gebruiken en het gekochte brandhout te reduceren tot een hoopje as. Echter, brandhout was niet de juiste term. Wij denken dat het een soort kindvriendelijk, ecologisch verantwoord, anti-bosbrand, veiligheidshout was. Na drie uur karton toevoegen en olie op het vuur waren er van de 6 blokken nog 2 over en hebben we het opgegeven.

1. Marina:
    7 maart 2020
    Prachtige foto's! Wat hebben jullie een geweldige reis 🥰 Ik ben maar een heel klein beetje jaloers. Groetjes 😘😘
  2. Jan:
    7 maart 2020
    Leuk verhaal. Mooie foto’s. Zo te zien hebben jullie het naar ‘t zin. Leuk om zo mee te reizen.
  3. Regina:
    Leuk verhaal & foto's ..wat een mooi avontuur... Geniet er van ...grtjs