San Francisco.

20 maart 2020 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De laatste paar dagen brachten we door in een verlaten, uitgestorven maar dus goed te verkennen San Francisco. Bij aankomst in de stad hebben we maar even een auto gehuurd om gemakkelijk door de stad heen te kunnen en ook vlot op de luchthaven te komen voor de terugvlucht. Toen de camper geïnstalleerd was zijn we dus maar even de stad ingedoken. Onderweg was het al erg rustig op straat en bij aankomst in het centrum bleek echt alles dicht te zijn. Fishermans Warf was uitgestorven. We hadden zelfs problemen met het vinden van een plaats voor broodnodige sanitaire verlichting. Uiteindelijk toch een hotel gevonden waar dit mogelijk was. Al met al was het toch een leuke middag en de stad was erg leuk om te zien. De avond hebben we lekker op de bank voor de buis doorgebracht.

Na een ontbijtje en een kop koffie zijn we de auto weer ingedoken om toch nog maar even wat van deze prachtige stad te gaan bekijken. De Golden gate bridge konden we natuurlijk niet missen. Ook wilden we Sausolito graag bekijken. Dat was allemaal de zelfde kant op bleek dus ging het in een moeite door. De brug was erg erg groot en hoog, gaaf om even overheen te rijden en het uitzicht was er geweldig. Sausolito was een erg leuke plaats met een prachtige haven en gezellige kust. Helaas was ook hier alles dicht behalve de koffietent. Na een bakkie zijn we een oude raket basis in de bergen daar in de buurt gaan bekijken. Deze was hier onder andere gevestigd vanwege het mooie overzicht op de oceaan. Gaaf om de basis te zien en de uitzichten waren nog gaver.

Terug op de camping begon het noodzakelijk kwaad. Koffers inpakken, camper soppen, overgebleven boodschappen aan de buren schenken, enzovoort. We hadden alles redelijk vlot voor elkaar dus tijd voor een pilsje. Het laatste avondmaal werd genuttigd in de vorm van afhaalpizza's want, geen afwas. Nu pootjes omhoog en morgen vroeg op om de camper in te leveren en de vlucht naar Frankfurt te halen.

Dit is het laatste verslag uit Amerika! Iedereen bedankt voor de interesse en ik hoop dat jullie het leuk vonden om ons te volgen. De laatste foto's zijn toegevoegd en bij aankomst in Nederland zal ik hier nog even laten weten dat we er weer zijn. Bedankt en tot de volgende reis!

1. Mandy:
    20 maart 2020
    Leuk verhaal weer. Jammer dat alles daar al dicht is.. Goede reis naar huis!! Xxxx
  2. Monique Peute:
    20 maart 2020
    Jammer dat alles dicht is, want pier 39 is erg leuk!!! Goede en veilige vlucht terug naar Nederland!!!
  3. Regina:
    20 maart 2020
    Dank voor het leuke reis verslag van genoten ...voor nu Goede & veilige terugreis ...Lieve groet.💋
  4. Tjeerd Meinardi:
    20 maart 2020
    Prachtige reis en mooie foto’s Jeffrey! Goede reis terug!
  5. Marleen:
    20 maart 2020
    Bedankt voor de leuke verhalen en goede terugreis!
  6. Francis:
    20 maart 2020
    Genoten van jullie reisverslagen en foto's! Goed verteld oa met veel humor, een boek waard!
    Goede vlucht en tot gauw .
  7. Marina:
    20 maart 2020
    Bedankt voor de leuke verhalen, ben nlij dat jullie weer naar huis komen. 😘😘