Las Vegas, Nevada.

14 maart 2020 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na de avonturen in Kingman was het tijd om de vakantie terug te verdienen in de gok hoofdstad van Amerika. Zodra de camper was geïnstalleerd konden we met de shuttle van de camping naar de Strip. Daar aangekomen vielen we van de ene verbazing in de andere; hoe groot alles was, dat je er overal binnen mocht roken, de types die er rond liepen, prijzen, ga zo maar door. We hadden allemaal een bepaald budget bedacht om te vergokken en dat was bij de een sneller op dan de ander. Al met al hebben we ons prima vermaakt.

De volgende dag hadden we bedacht om naar de Hoover Dam te gaan en van daar uit naar Oatman, Arizona met een gehuurde auto. Zo geschiede. Eerst met een uber naar het verhuur bedrijf en vervolgens de weg op. We kregen een prachtige nieuwe pick-up van Toyota mee en die reed prima. Bij de Hoover Dam was het aan onze kant een tientje voor het parkeren maar aan de Arizona kant was het gratis dus de keuze was snel gemaakt, we staken de dam wel even over. Toen de auto geparkeerd was hebben we de dam nog even te voet op en neer gelopen en de nodige foto's gemaakt terwijl we ons verwonderden over de grootte en de omvang van het project.

Oatman is een klein, typisch Western stadje langs de Route 66 dat zoveel mogelijk in de originele staat is gehouden. Onze navigatie stuurde ons heel dapper via de kortste weg en dit bracht ons op een bergweggetje waarvan de gemiddelde Tomtom het bestaan niet had erkent bij ons thuis. Twee van ons hadden de grootste lol met onze vier wiel aangedreven blubbermobiel terwijl de derde samen geknepen billetjes had. Goed, het stadje is inmiddels onbewoond en puur gericht op toerisme afgezien van de Burro's (ezels) die het stadje eigen hebben gemaakt. Die kun je uiteraard voeren met voer dat je kunt kopen in de winkeltjes. Rond tweeën deed men ook nog een heuse wild west show met bandieten die op elkaar schieten. Mooie foto's weer.

Eenmaal terug in Vegas gingen Elias en ikzelf nog even een boodschap doen terwijl Huib een film zou klaarzetten en de was zou checken. Alles goed en wel tot dat duo list en bedrog de camping weer opdraaiden. Zwaailichten en sirenes achter ons.... Is dat voor ons bedoeld? Tja, stop maar even.... Uiteindelijk na het een en ander gecheckt te hebben bleek het dat er nog al wat huurauto's worden gestolen de laatste tijd en dat wij verder prima in orde waren. Wel vond Uncle Agent het een beetje jammer dat een zekere auteur zijn portemonnee met rijbewijs had laten liggen in de camper. Gelukkig was deze agent vergevingsgezind en mochten we de laatste meters afleggen.

1. Marina:
    14 maart 2020
    Wat een verhaal weer, jullie maken wat mee! Blijven jullie een week langer van de gokwinst 😃😃? Veel plezier weer!
  2. Jan:
    14 maart 2020
    Weer een mooi verhaal en foto’s. Nog wat gewonnen?