Laatste dag, The long way home.

21 maart 2020 - Haarlem, Nederland

Beter laat dan nooit!

De laatste dag in San Francisco stond natuurlijk in het teken van de terugreis. Vroeg op om de laatste dingen uit de camper op te ruimen en te doneren aan het Buurman-fonds. Een vlug ontbijtje en een bak koffie om op tijd de camper naar El Monte te brengen. Dit was een uur rijden maar dat was na een kleine 4000 mijl natuurlijk een peulenschil. Huib en Elias zouden ons mobiele etablissement naar Dublin navigeren en ik volgde in de huur auto. Bij El Monte moesten we een paar laatste krabbels zetten en werd de camper uiterst grondig nagelopen (niet) waarna we binnen een half uur weer buiten stonden. We konden de huurauto gelukkig inleveren op het vliegveld. Hiervoor moesten we weer een uur terug rijden maar zoals gezegd, eitje! Op de luchthaven ging alles verdacht soepel en we waren zo door de checks. Omdat alles zo soepel ging waren we maar liefst ruim vier uur te vroeg voor onze vlucht. Afgezien van een breakfast quesadilla was hier door de opkomst van een of ander vreemd virus niet veel te beleven. Het lange wachten kon beginnen....

Na een paar uur, gelukkig doorgebracht op een zonnig terras kon het boarden beginnen. Ook dit ging vlot en de lange terugreis was begonnen. Onderweg werden we weer goed verzorgd door het personeel en afgezien van een gebrek aan slaap waren we zo in Frankfurt. Ook nu waren we weer vroeg en de wachttijd bedroeg wederom ruim vier uur. Frankfurt was zo mogelijk nog stiller dan San Francisco dus we konden ons geduld weer even trainen. Toen we ongeveer zo getraind waren als Zen boeddhisten konden we ook hier weer het vliegtuig in en het (gelukkig) laatste uurtje van de reis was aangebroken. Het vliegtuig was zo goed als leeg en de vlucht vrij kort dus voor we het wisten stonden we op Nederlandse bodem. De baan-goden waren ons goed gezind waardoor we een keer niet een half uur hoefden te taxiën vanaf de polderbaan. Helaas had Aviapartner zeer veel moeite om de slurf aan het vliegtuig te krijgen dus na een half uur kwam men maar een trap brengen zodat we via het platform naar binnen konden. Verder liep alles redelijk soepel en na eventjes op de koffers te hebben gewacht konden we huiswaarts! Toen we het reclaim gebied uitkwamen was het erg raar om de luchthaven uitgestorven en stil te zien. Maar goed, na inmiddels een uur of dertig wakker te zijn geweest wilden we toch alleen maar naar huis.

De vakantie was fantastisch, USA, We'll be back!

1. Jose:
    15 april 2020
    Leuk Jef om over jullie laatste stuk van jullie reis te lezen. Dankje voor de mooie verhalen. Voor nu, doe voorzichtig en blijf gezond! Groetjes José
  2. Marina:
    15 april 2020
    Leuk stukje weer en dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad is duidelijk. Bedankt voor de leuke verhalen en prachtige foto's.